Soort yoga

“Wat voor soort yoga zijn jouw lessen?” Dat is een vraag die ik vaak krijg. En er zijn ook ontzettend veel verschillende yoga vormen. Maar ik houd er niet van mij te beperken tot één vorm.

Ik vind het vooral belangrijk wat het effect is. Het ontdekken wat oefeningen met jouw lichaam en geest doen. Daarom gebruik ik een mix van oefeningen uit verschillende vormen en leer ik je vanuit mijn eigen ervaringen.

Mijn lessen zijn voornamelijk op een rustig tempo. Met een duidelijke gedetailleerde uitleg. Opties om houdingen aan te passen zodat ze makkelijker of juist intenser worden. Regelmatig zit er een moment in de les om even na te voelen wat de les tot dan voor effect heeft gehad. Zodat jij steeds kunt opmerken wat voor jou helpt op dat moment. Misschien wordt je van sommige oefeningen rustiger, krijg je meer ruimte in je lichaam. Misschien waren sommige oefeningen een uitdaging. Kom je emotioneel iets tegen wat je extra aandacht mag geven.

Er is uiteraard altijd ruimte voor vragen. Misschien is er iets niet duidelijk aan een oefening. Vraag je je af of het klopt wat je voelt. Heb je bepaalde klachten in je lichaam waar je aandacht aan wilt geven. Speelt er iets in je dagelijks leven waar je iets mee wilt.

Ik hou van een praktische aanpak om iets voor jou te betekenen. Last van je onderrug? Gaan we daar wat oefeningen voor doen. Onrustig in je hoofd? Daar zijn mooie rustgevende (ademhalings)oefeningen voor. Regelmatig last van paniekaanvallen? Je leert tijdens de lessen hoe je daarmee om kunt gaan. Vanuit mijn ervaring met het leren omgaan en herstellen vanuit een burnout geef ik je tips en adviezen.

Bekijk het aanbod, rooster en tarieven.

Yoga voor jouw dagelijks leven

Met mijn lessen heb je een fijn ontspannen uurtje. Maar het doel van de lessen is jou te laten ontdekken welke effecten de oefeningen op jouw lichaam en geest hebben. Hierdoor leer jij steeds beter voelen. Iets dat grote voordelen heeft in jouw dagelijks leven. Zo ga je ontdekken waar jij blij wordt en wat je juist spanning geeft.

Ervaringen vanuit mijn burnout

Yoga is voor mij heel belangrijk geweest om te herstellen van mijn burnout. Het leerde mij omgaan met de spanningen in mijn lichaam. Daardoor leerde ik goed te ademen waardoor hyperventilatie kon stoppen, paniekaanvallen te kalmeren en later te voorkomen. Daardoor werd ik rustig ondanks dat mijn gedachten en mijn emoties soms een loopje met me wilde nemen.

Hierdoor merkte ik steeds makkelijker op waar ik onrust van kreeg, wat kwam doordat ik over mijn grenzen heen ging.

Doordat ik steeds beter wist en voelde wat goed voor mij was durfde ik en kon ik ook beter mijn grenzen aan te geven. Ik kreeg steeds meer plezier en vertrouwen om goed voor mijzelf te zorgen.

Door de rust, het vertrouwen en het durven eerlijk tegen mezelf te zijn begon ik ook steeds beter te zien en ontdekken waar sommige gewoontes vandaan komen. Gewoontes die me heel lang geholpen hebben, maar later hebben gezorgd dat ik in een burnout kwam. Zoals het vermijden van (emotionele) pijn.

Doordat ik deze pijn niet meer uit te weg ga maar juist aankijk en er met hulp van yoga gewoon laat zijn ervaar ik nu veel minder spanning. De rust die het me geeft omdat ik niet meer hoef te vluchten, het profijt van het goed voor mijzelf zorgen, het bewaren van mijn grenzen zorgen er nu voor dat het goed met mij gaat.

Nieuwe dingen over mijzelf en het leven ontdekken is iets dat mijn nu veel plezier en energie geeft.

Gratis uitproberen

De beste manier om te weten of yoga iets voor jou is en hoe het jou kan helpen? Gewoon te gaan ervaren. Doe een gratis proefles mee, helemaal vrijblijvend. Heb je hulp nodig bij het installeren van Zoom laat dat dan gerust weten, dan help ik je graag. Nog andere vragen of twijfels, neem gerust contact op.

Meld je aan voor een gratis en vrijblijvende proefles.